Przegląd Podatku Dochodowego nr 13 (277) z dnia 1.07.2010
Poczęstunek
W trakcie targów i akcji promocyjnych organizujemy skromny poczęstunek dla tych, którzy chcą zapoznać się z ofertą naszego przedsiębiorstwa. Czy wydatki poniesione na ten poczęstunek możemy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
Wydatki na skromny poczęstunek dla potencjalnych klientów, którzy chcą zapoznać się z ofertą przedsiębiorstwa na organizowanych wystawach czy targach, w celu zachęcenia ich do zakupu oferowanych towarów i usług, noszą znamiona reklamy i w związku z tym mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów. Nadmienić jednak należy, iż za koszty uzyskania przychodów uznać można wydatki na zwyczajowo przyjętym poziomie, o ile nie będą one posiadały charakteru wytworności lub okazałości oraz będą gospodarczo i racjonalnie uzasadnione.
Takie samo stanowisko na ten temat wyraził Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z 29 sierpnia 2008 r., nr ILPB3/423-416/08-6/KS. W interpretacji tej organ podatkowy za główne kryterium rozróżnienia wydatków reklamowych od reprezentacyjnych przyjął wytworność i okazałość poczęstunku. W związku z tym, że poczęstunek nie miał charakteru wytworności i okazałości, mógł zostać uznany za wydatek reklamowy stanowiący koszt uzyskania przychodów.
www.ReprezentacjaiReklama.pl:
Więcej na stronie www.PodatekDochodowy.pl - sprawdź! | |||
www.PodatekDochodowy.pl » | www.PodatekVAT.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
Gofin podpowiada
Kompleksowe opracowania tematyczne
Druki
Darmowe druki aktywne
Wskaźniki
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
Kalkulatory
Narzędzia księgowego i kadrowego
Przepisy prawne
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
|